March 19, 2019 – 50 major news stories that have been retracted or corrected since Russiagate began in 2016

In Email/Dossier/Govt Corruption Investigations, Independent Researchers by Katie Weddington

1. On July 27, 2016 the AP falsely reported that RT (formerly Russia Today) is part of the Russian state media complex. While it receives funding from the Russian government, it is a stand alone entity. On August 2, AP issued a correction on top of an accordingly updated story.

The AP has since deleted the story altogether, but it is still visible (uncorrected) in places like this: (Business Insider)

Here is the link to the original story, since deleted: (BigStoryAP)

2. From July through October, 2016 MSNBC personalities Malcolm Nance and Joy Reid falsely and persistently pushed the line that Clinton related emails from WikiLeaks were or would be faked by Russians. (The Intercept)

3. Newsweek eventually completely took down the wild Kurt Eichenwald story about Wikileaks, Russia, and Kurt: (Newsweek) (Archived Link found)

4. The Trump Server/Alfa Bank Russia story was debunked
Why Trump’s Russian server connection is less suspicious than it sounds What if a major presidential candidate were in secret communication with Russia, through a secret internet channel kept hidden from the rest of the web? That’s the scenario laid out last night in a..… (The Verge)

5. CNN falsely reported that Russia was closing an Anglo-American school in response to Obama’s Russia/Election Hacking sanctions.
Wrong Again: Russia’s Anglo-American School Not Closing To Spite Obama CNN Politics reported on Thursday citing “official sources” that a school for foreign diplomats and rich Russians was being shut down in retaliation for President Obama kicking out dozens of diplomat… (Forbes)

6. A long editor’s note to this WaPo PropOrNot article essentially makes the whole thing out to be hooey.

Editor’s Note: The Washington Post on Nov. 24 published a story on the work of four sets of researchers who have examined what they say are Russian propaganda efforts to undermine American democracy and interests. One of them was PropOrNot, a group that insists on public anonymity, which issued a report identifying more than 200 websites that, in its view, wittingly or unwittingly published or echoed Russian propaganda... (The Washington Post)

7. Russia didn’t hack the Vermont power grid

Washington Post: Breaking News, World, US, DC News & Analysis Breaking news and analysis on politics, business, world national news, entertainment more. In-depth DC, Virginia, Maryland news coverage including traffic, weather, crime, education, restaurant revie…(The Washington Post)

8. Again the AP had to correct a story, picked up by ABC among others, that said a Russian commander had told a counterpart in the Philippines “You can choose … to cooperate with United States of America or to cooperate with Russia.” NOW DELETED (ABC News)

9. The NYT’s mangled a story about Abby Martin and breaking the set on RT and doesn’t get it right even in the corrected version.
Russia’s RT: The Network Implicated in U.S. Election Meddling Created by Russia’s government to offer “the Russian view on global news,” RT acted like a Kremlin propaganda operation, an American intelligence report suggests. (The New York Times)

10. A CNN Russia/Trump story based on a single anonymous source had to be retracted and led to the resignation of three CNN journalists.
Three journalists leaving CNN after retracted article Three CNN journalists, including the executive editor in charge of a new investigative unit, have resigned after the publication of a Russia-related article that was retracted. (CNN)

(Read more: Doug Johnson Hatlem @djjohnso) (Archived Twitter Thread)